Bezoekverslag werkbezoek Incluzio

Jonkvrouw Brantsen Centrumvrijdag 15 december 2023 10:43

Op maandag 11 december 2023 heeft de ChristenUnie een werkbezoek afgelegd bij Incluzio. Leden van het bestuur, de fractie en de afdeling van de ChristenUnie Rheden e.o. werden in het dorp Rheden ontvangen.

Van Incluzio waren aanwezig regiomanager Ruud Noteboom, Sociaal raadsman Stefan Kouwenhoven, Marieke van de Berg (Ontwikkelaar en teamcoach Velp), Ingrid Jansen (Dorpscoach volwassenen Rheden) en Lidy Kelderman (MVT).

De principes van Incluzio: Wederkerigheid, Informele netwerken en Eigen kracht (WIE) spreken de ChristenUnie aan. De ChristenUnie vindt dat de gemeente naast de inwoners moet staan. Om te wijzen op de eigen verantwoordelijkheid maar ook om mee te denken, te stimuleren en te ondersteunen waar dat nodig is. De principes die Incluzio hanteert bij het werk in opdracht van de gemeente sluiten daar goed bij aan.

Tijdens het werkbezoek werd ook duidelijk hoe dat werkt in de praktijk. Het principe Wederkerigheid stimuleert inwoners die hulp ontvangen ook zelf een bijdrage te leveren. Dat is niet alleen gunstig voor de samenleving maar ook voor hen zelf. We waren onder de indruk van de kracht van vrijwilligers en handige combinaties van collectieve trainingen en persoonlijke ondersteuning. De verschillende (vrijwilligers)organisaties weten elkaar steeds beter te vinden. Dat levert ook een aandachtspunt op: continuïteit in de toekomst. De ChristenUnie heeft veel waardering voor de vele professionals en vrijwilligers die zich voor het welzijn in de gemeente inzetten én voor de manier waarop ze samenwerken.

Reacties op 'Bezoekverslag werkbezoek Incluzio'