Kader voor de voormalige hockeyvelden in Dieren vastgesteld

hockeveldendieren.jpgwoensdag 27 september 2023 10:16

Op 26 september heeft de raad na een lang debat het kader voor de plannen voor de voormalige hockeyvelden in Dieren vastgesteld. Hiermee wordt de bouw van maximaal 50 appartementen en 10 Tiny houses en de aanleg van een natuurtuin mogelijk.

De ChristenUnie vindt appartementen van maximaal vier hoog goed passen in dit grondwaterbeschermingsgebied. Als er geen eigen tuinen komen, is de kans kleiner dat er ongewenste stoffen in het grondwater komen. Voor de Tiny houses zoekt de gemeente een groep die veel oog heeft voor natuur en milieu. De appartementen worden levensloopbestendig. De hoogte is van belang om de liften betaalbaar te maken en veel ruimte voor groen te houden.

Met onze inbreng doen we recht aan woningzoekenden. Daarnaast houden we ook rekening met de aanwonenden en andere betrokkenen in de omgeving. Velen hebben moeite met de hoogte. Door een wijzigingsvoorstel van ons heeft de raad expliciet vastgelegd dat de appartementen plaatselijk ook twee lagen kunnen worden. Dat stond niet duidelijk in het kader. Ook hebben we een door de PvdA opgestelde motie ingediend waarin de inspraak van de buurt bij de uitwerking van het plan binnen dit kader versterkt wordt.

We vertrouwen erop dat er zo een plan gemaakt kan worden dat past in de omgeving en de buurt. Het wordt spannend of en wanneer er gebouwd kan worden. Dat hangt onder meer af van de kosten en stikstofregels.

Reacties op 'Kader voor de voormalige hockeyvelden in Dieren vastgesteld'