Van de partij: Ruimte voor elkaar!

stem christenunie 15 maart.pngdonderdag 23 maart 2023 19:05

De ChristenUnie vindt het belangrijk dat er ruimte is voor elkaar en ook ruimte is voor elkaars meningen. Op 15 maart zijn de verkiezingen geweest voor de Provinciale Staten.

Iedere politieke partij heeft zijn eigen standpunten, maar omdat er niet alleen geregeerd wordt zal er altijd ‘water bij de wijn’ gedaan worden. Wij zetten ons in voor rechtvaardige keuzes. Dat betekent dat we niet alleen aan onszelf denken, maar ook bereid zijn om op sommige gebieden in te schikken voor een ander.

Zoals politieke partijen niet dezelfde meningen en standpunten hebben, gebeurt dit ook in het klein binnen de ChristenUnie in Rheden. Onderwerpen waarover we lang met elkaar spreken zijn bijvoorbeeld jeugdzorg, de aanpak van de energiearmoede en de (mogelijke) plannen voor een nieuwe koeienstal op Landgoed Middachten. We vinden het belangrijk onszelf te blijven en oog en oren te hebben voor de ander. De verschillende meningen en belangen houden ons scherp, want we willen recht doen aan de inwoners van de gemeente Rheden.

Auke de Vries
Fractielid ChristenUnie
cu.a.devries@rheden.nl

Deze tekst verscheen in de Regiobode van 22 maart 2023, op de pagina 'Van de gemeenteraad', pagina 10.

Reacties op 'Van de partij: Ruimte voor elkaar!'